Mistr Jin a Mistr Jang (1976-77)

Nikdo ode mne nic nečeká
jen Mistr Jin a Mistr Jang
Oba tři víme: cesta nikam je daleká
a vede současně do všech stran
Když Mistr Jin mi radí zůstaň
Mistr Jang poroučí: běž!
Zavírám hladově ústa a myslím si:
-- Pánové! Všechno co radíte je elegantní lež--

A Mistr Jin mi radí
neber nikdy ohled na nevděk
uprostřed barokního stromořadí
mistr Jang myslí na útěk
a dítě ve mně vraždí
oba dva principy tak jak jdou pospolu
jednoho poslechneš druhý tě zradí
krev barev stéká z tvého praporu

Hážeš si rozpůlený vedví
míčkem slov který ti dva nazývají svět
umíráš napůl sám mezi všemi
znovu se rodíš v trapnu vět
Ten který tě svrhl ze svítání
z okraje útesu
tě poponese dál na perutích svých přání
a čte ti přes rameno z partesu

Nonsens ! Krásný jak pávi odříkání
krákorá hejno černých vran
větrný zvonek na pokání
přináší tlustý mistr Jang
zničený opuštěný slepý
se ve mně rodí absolutní čin
za ním se šklebí moudrý němý
hubený jogín Mistr Jin

Beru hůl od obou rádců
a oháním se s ní do všech stran
nadávejte mi hrdinů a zrádců
dál chci jít sám nezvaný nepoznán
Nechci říct že jsem byl vždycky šťastný
jdu a vlastně ani nevím kam
Žebrácký klobouk je tak krásný
Sbohem mistři Jin a Jang!

Žádné komentáře:

Okomentovat