Bývaly časy (1979)

Bývaly časy že jsem se těšil 
na každý Tvůj vzdech 
Vlál jako bílý prapor 
žil po okraj plný cizí síly 
A nad každou blbou básní křídou na zdi 
kterou jsem ráno z tramvaje čet 
vybíral mzdy nejistoty za ty kteří tu zbyli


Teď odvracím tvář od osudů slov 
co neví ani jak krásné kdy byly 
Kdyby se stal zázrak a den neumíral 
v záchvatu světla 
když ve tmě Tvé mysli jen díry hvězd zbyly


Léčí Tě prášky kapacity věd 
pokoj kde spíš je sněhově bílý 
Dal bych nevím co za to být východní mág 
Spolykat vlny zla které Ti do krve hadí jed vlily


Ale ani Bůh sám není nikdy to co právě chce 
A co má být bývá často nad jeho síly 
Komu jsem ublížil tomu dá jiný zapomnění 
Koho jsem vyléčil ať léčí svým horkým dechem inkognito dál! 
Tak jako mne stále chrání v tmách 
křídově bílá ústa Tvá

Žádné komentáře:

Okomentovat