Nikdo v zemi nikoho (1988)

Slunce zapadá
měsíc svítí nad řekou
šustí rákosí
chvěju se zimou pod dekou
Místo mého jména
identifikační štítek
Víte o mně víc než já
domyslíte-li si zbytek

Parašutista shozený v zemi nikoho
bez distinkcí bez státní příslušnosti
Seskočil jsem první. Čekám na někoho
kdo mě uvítá jako vítáváte hosty
Padák jsem dávno v lese zakopal
z rádia se naučil pár místních slov
Nepřítel na ústupu cesty zaminoval
Díry kráterů číhají - chtivé náruče válečných vdov

Plížím se nocí dál
můj příběh je prostý:
Spálil jsem za sebou všechny mosty
Sám na cizím území za bodem návratu
V podpatku zalepenou obálku s plánem převratu
Tápu slepě ve tmě jdu dál podle citu
jde do tuhého - smrt se mi lepí na paty

Táfličku čokolády žvýkačku kousek dynamitu
tak jdeme proti sobě - já a ty
Propadám stejným náladám jak vy
směju se vašim vtipům za které dáváte trest smrti
Hloubíme proti sobě stejné zákopy
nepřátelé na život - přátelé nadosmrti

Učím se pít do němoty
podle vašich zvyků
Nadávat na vládu... střílet od boku
Čas pracuje pro nás
mám heslo na jazyku
škrtí jak mapa zastrčená v rozkroku
Čekám... každou chvíli zazní signál k akci
mám dost času ptát se: co je to za podnik?
Kvůli komu tady ztrácím poslední šanci...
Jsem voják svobody - anebo záškodník ?!

Cítím už nůž kamaráda v zádech
bolest tak trapná jako když polkneš rybí kost
Díky bratři za pozvání... krátké jako nádech
díky bratři ve zbrani za vaši pozornost
Zabij nebo budeš zabit - přijde vykoupení
Mění se situace a s ní i my a naše činy
Zapomeňte na mne - ale probůh nikdy ne na zločiny
které mým jménem jinde napáchali jiní

Vyložil jsem vám svý karty
je na vás dohrát za mě zbytek
Jsem nikdo v zemi nikoho
- identifikační štítek
A řeka teče dál
temná a tajemná
život plyne ve tmě pod zaminovanými mosty
rákosí šustí nad hrobem bez jména

Kdo jsem ? Nikdo v zemi nikoho
Oběť omylů nedávné minulosti...
oběť omylů přítomnosti...
oběť omylů blízké budoucnosti...

Žádné komentáře:

Okomentovat